Thursday, October 18, 2012

DiViA: Markkinointibudjetista alle prosentti mobiilimarkkinointiin

M&M reporting:
DiViA-foorumin mukaan yritykset näkevät mobiilimarkkinoinnin haasteiksi muun muassa pulan osaavista ihmisistä.
Useimmissa yrityksissä mobiilimarkkinoinnin budjetti on vielä alle prosentin koko markkinointibudjetista, kertoo Mobiilimarkkinoinnin barometri.
Aalto University Executive Educationin digitaalisen liiketoiminnan foorumin DiViA:n julkaiseman barometrin mukaan yritykset pitävät mobiilimarkkinoinnin haasteina ajan riittämättömyyttä, pulaa osaavista ihmisistä sekä integrointia muihin järjestelmiin.
Tutkimuksen mukaan asiakkaat käyttävät palveluja ahkerammin kuin miten yritykset tarjoavat niitä. Mobiilimarkkinoinnin barometriin vastanneista yrityksistä 63 prosenttia kertoo, että asiakkaat kysyvät mobiilipalveluja.
Tutkituista yrityksistä mobiilipalveluja tarjoaa asiakkailleen 38 prosenttia. Tämän lisäksi 27 prosenttia yrityksistä parhaillaan kokeilee tai suunnittelee palveluja. Yleisin palvelu perustuu mobiiliverkkosivuihin, joita tarjoaa nyt noin kolmannes. Vuonna 2011 vain joka kuudes tarjosi mobiiliverkkopalveluja.
Yleisimmät mobiilipalvelut liittyvät verkkokauppaan ja mainontaan sekä asiakaspalautteen keräämiseen. Jatkossa yritykset aikovat lisätä panoksia QR-koodien hyödyntämiseen, kampanjointiin ja sosiaaliseen mediaan. Tableteille räätälöidyt palvelut eivät ole vielä nousseet kärkeen.
Valtaosa, 94 prosenttia mobiilipalveluja tarjoavista yrityksistä kertoo kasvattavansa palvelutarjontaansa seuraavan 12 kuukauden aikana.
http://www.marmai.fi/uutiset/divia+markkinointibudjetista+alle+prosentti+mobiilimarkkinointiin/a2151186

No comments:

Post a Comment