M&M reporting:
Useimmissa yrityksissä mobiilimarkkinoinnin budjetti on vielä alle
prosentin koko markkinointibudjetista, kertoo Mobiilimarkkinoinnin
barometri.
Aalto University Executive Educationin digitaalisen liiketoiminnan foorumin DiViA:n
julkaiseman barometrin mukaan yritykset pitävät mobiilimarkkinoinnin
haasteina ajan riittämättömyyttä, pulaa osaavista ihmisistä sekä
integrointia muihin järjestelmiin.
Tutkimuksen mukaan asiakkaat
käyttävät palveluja ahkerammin kuin miten yritykset tarjoavat niitä.
Mobiilimarkkinoinnin barometriin vastanneista yrityksistä 63 prosenttia
kertoo, että asiakkaat kysyvät mobiilipalveluja.
Tutkituista
yrityksistä mobiilipalveluja tarjoaa asiakkailleen 38 prosenttia. Tämän
lisäksi 27 prosenttia yrityksistä parhaillaan kokeilee tai suunnittelee
palveluja. Yleisin palvelu perustuu mobiiliverkkosivuihin, joita tarjoaa
nyt noin kolmannes. Vuonna 2011 vain joka kuudes tarjosi
mobiiliverkkopalveluja.
Yleisimmät mobiilipalvelut liittyvät
verkkokauppaan ja mainontaan sekä asiakaspalautteen keräämiseen.
Jatkossa yritykset aikovat lisätä panoksia QR-koodien hyödyntämiseen,
kampanjointiin ja sosiaaliseen mediaan. Tableteille räätälöidyt palvelut
eivät ole vielä nousseet kärkeen.
Valtaosa,
94 prosenttia mobiilipalveluja tarjoavista yrityksistä kertoo
kasvattavansa palvelutarjontaansa seuraavan 12 kuukauden aikana.
http://www.marmai.fi/uutiset/divia+markkinointibudjetista+alle+prosentti+mobiilimarkkinointiin/a2151186
No comments:
Post a Comment