Mediavärlden reporting:
Imorgon lanserar Göteborgs-Posten och Sydsvenskan Dealie, en gemensam sajt för gruppköp.
Sajten erbjuder konsumenterna rabatterade erbjudanden från annonsörer i Göteborg och Malmö. Framför allt från lokala annonsörer, som detaljister och restauranger. Målet är att rabattsatsen ska ligga på minst 50 procent.Annonsörerna betalar genom att dela på vinsten från den försäljning som går via sajten. I gengäld får de exponering i tidningarnas olika kanaler, samt genom e-post och sociala medier till prenumeranter och medlemsklubbar.
"För annonsörerna är Dealie en bättre deal än många av de gruppköpssajter som redan finns på marknaden. Annonsörernas erbjudande får exponering i våra egna kanaler, och inga andra kanaler når så många människor på en och samma dag i våra regioner. Morgontidningarna är egentligen den mest naturliga aktören för dagliga deals.", säger Peter Mayerhofer, varumärkeschef på Sydsvenskan och projektledare för Dealie, i ett pressmeddelande.
Fler tidningar i Stampengruppen vill vara med, och det är något som initiativtagarna välkomnar:
http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/06/gp-och-sydsvenskan-startar-egen-groupon
No comments:
Post a Comment